Οι πανελλήνιες είναι η πρώτη μεγάλη εξέταση που δίνουμε στην ζωή μας. Η εξέταση που οποιαδήποτε και εν είναι η έκβαση των αποτελεσμάτων τους, θα είναι αυτή που θα γυρίσει την ζωή μας στην επόμενη σελίδα. 6 χρόνια στο δημοτικό, 3 στο γυμνάσιο και 3 στο λύκειο και  το εκπαιδευτικό σύστημα είναι δομημένο έτσι ώστε αυτή η πορεία των 12 χρόνων να καταλήξει σε μια εξέταση. Σίγουρα ακούγεται πολύ αγχωτικό. Στο άρθρο αυτό θα σας παραθέσω 5 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν στο ταξίδι των πανελλαδικών εξετάσεων.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ 1: ΔΙΩΞΕ ΤΗΝ ΕΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ

Είσαι στο γραφείο σου και λύνεις μια δύσκολη άσκηση. Ξαφνικά φαντάζεσαι πως αυτό είναι θέμα εξετάσεων και υπολογίζεις ότι αν έπεφτε θα έγραφες 17/25 μονάδες. Στην συνέχεια προσπαθείς να οραματιστείς και τα άλλα 3 θέματα όπου και εκεί βαθμολογείς τον εαυτό σου με παρόμοιο τρόπο και υπολογίζεις πως έτσι θα έγραφες 17.000 μόρια. Και κάπου εδώ ξεκινάει η μαντική και η καταστροφολογία. Αν όμως έγραφα 12/25 και κατά τον ίδιο τόπο και στα άλλα θέματα θα έβγαζα 11.000 μόρια. Και έτσι έχεις πυροδοτήσει μια διαδικασία που σε κάνει να βλέπεις την χειρότερη μεριά των αποδόσεων σου και ξαφνικά νιώθεις ότι δεν θα γράψεις τίποτα και δεν περνάς πουθενά προκαλώντας τεράστιο άγχος και στρες στον εαυτό σου. Άσε που έχεις χάσει και μισή ώρα στον υπολογισμό των μορίων που υποτίθεται ότι θα βγάλεις. Διώξτε την εικασία της αποτυχίας. Πίστεψε . Μπες στην δράση. Όρμα κατά πάνω τους.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ 2: ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΝΗΤΙΣΜΟ

Ο μεγαλύτερος σύμμαχος που έχεις στην πορεία αυτή είναι ο εαυτός σου. Φρόντισε τον. Κράτα τον δυνατό. Επειδή είμαστε κοινωνικά όντα, πλαισιωνόμαστε από ανθρώπους που ο κάθε ένας έχει τον δικό του χαρακτήρα. Μέσα σε αυτούς υπάρχουν κάποιοι που δεν μας κάνουν καλό. Είναι οι άνθρωποι που βλέπουν παντού καταστροφές και φαντάσματα. Κάντε μια κουβέντα μαζί τους και ζητήστε να κρατήσετε κάποιες αποστάσεις. Αν είναι μια σχέση ουσιαστική θα κρατήσει. Σε διαφορετική περίπτωση ίσως να μην άξιζε γενικότερα τον κόπο.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ 3: ΕΙΝΑΙ ΟΚ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ

Είναι ήδη αρκετή μήνες που βρίσκεσαι υπό πίεση. Ώρες σχολείου, φροντιστήριο, διάβασμα στο σπίτι και μετά από όλα αυτά να νιώθεις ότι δεν έχεις κάνει και αρκετά. Αν αυτό δεν είναι πιεστικό, τότε τι? Πρέπει όμως κάπως να αντιμετωπιστεί. Βρες κάποιον άνθρωπο στο κοντινό σου περιβάλλον όπως τους γονείς σου ή κάποιον καθηγητή σου και μίλησέ του. Μην σταματήσεις όταν στην δήλωσή σου : Αγχώνομαι, η απάντηση θα είναι : Μην αγχώνεσαι. Συνέχισε. Μίλα. Ακόμα και κάποια πολύτιμη συμβουλή να μην πάρεις θα έχεις μιλήσει. Θα διώξεις ένα μικρό φορτίο του προβλήματος από πάνω σου.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ 4: ΜΗΝ ΣΥΓΚΡΙΝΕΣΑΙ

Είναι Σάββατο βράδυ και την Κυριακή γράφεις διαγώνισμα. Μιλάς στο Instagram με τον Κωστάκη και σου λέει: ΠΟΟΟΟ ρε φίλε έχω κλατάρει. Σήμερα έχω διαβάσει 17 ώρες για αυτό το διαγώνισμα. Επιτόπου εσύ έχεις ασπρίσει, έχεις κοκκινίσει και στάζει ο κρύος ιδρώτας επειδή σκέφτεσαι ότι εσύ έχεις διαβάσει μόνο 6 ώρες. Και ξαφνικά νιώθεις λίγος, νιώθεις ότι ο Κωστάκης θα γράψει καλύτερα από σένα. Μήπως όμως ο Κωστάκης τις 10 ώρες προσπαθούσε να καλύψει κενά που εσύ δεν έχεις ? Μήπως 2 ώρες κοιτούσε το ταβάνι και σκεφτόταν ότι θέλει βάψιμο και 3 ώρες μιλούσε με την Μαρία που χώρισε με τον Γιώργο?… Η μόνη σύγκριση που θα θέτεις θα είναι αυτή με τον ίδιο σου τον εαυτό. Δηλαδή κατάφερα αυτήν την εβδομάδα να κάνω αυτά που είχα προγραμματίσει, κατάλαβα κάτι που μέχρι τώρα με δυσκόλευε, αφιέρωσα χρόνο στον εαυτό μου? Ξεπέρνα κάθε τόσο τον εαυτό σου. Δώστα όλα. Και άσε τους άλλους να λένε.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ 5: ΑΓΑΠΗΣΤΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΑΣ

Η πανελλήνιες είναι ένας μαραθώνιος δρόμος. Εκτός λοιπόν από τον ψυχικό μας κόσμο θα πρέπει να φροντίσουμε και το σώμα μας. Δεν είναι πολλά αυτά που χρειάζονται. Καλή διατροφή, καλός ύπνος και λίγη άσκηση. Για να καταλάβουμε την αξία των παραπάνω ας δούμε κάποια αντιπαραδείγματα.

Είναι Σάββατο και έχεις υποσχεθεί στον εαυτό σου να κάνεις μια γενναία επανάληψη στην Φυσική μετά το μεσημεριανό. Έλα όμως που σου καρφώθηκε να φας πιτόγυρο. Παραγγέλνεις λοιπόν όχι 1 αλλά 2 και μια κόλα. Με το που γίνει το έγκλημα , όχι επανάληψη , αλλά το μόνο πράγμα που θέλεις για τις επόμενες 3 ώρες είναι να σε πάρει ο ύπνος στον καναπέ ενώ από πίσω παίζει τηλεόραση και το κινητό σου γλιστράει αργά και βασανιστικά στο χέρι σου. Πάμε στο δεύτερο. Αφού λοιπόν ναυάγησε η επανάληψη του Σαββάτου υπόσχεσαι και πάλι στον εαυτό σου να ξυπνήσεις 7:00 η ώρα την Κυριακή και να κάνεις αυτήν την ριμάδα επανάληψη. Και τσουπ…. μήνυμα από τον Κώστα. Έλα ρε.. Πάμε καμιά βόλτα το βράδυ.? Μέσα εσύ αλλά του λες για λίγο. Και μόλις ξανακοιτάς το ρολόι είναι 3:00. Πανικός, γυρνάς σπίτι και κοιμάσαι 4:00. Για να μην αθετήσεις όμως την υπόσχεση ξυπνάς 7:00 η ώρα. Σηκώνεσαι με τα χίλια ζόρια κάνεις καφέ, τον πίνεις και γεμάτος ενέργεια πέφτεις να ξανακοιμηθείς, διότι το μυαλό δεν μπορεί να λειτουργήσει με τίποτα. Όσον αφορά την άσκηση. Δεν εννοώ σίγουρα 3 ώρες γυμναστήριο και 16 χιλιόμετρα τρέξιμο. Ένα γρήγορο περπάτημα ή ένα χαλαρό τρεξιματάκι 15-20 λεπτών είναι ότι ακριβώς χρειάζεται για να πάρουμε ενέργεια και να γεμίσουμε με θετικά συναισθήματα.

Αυτές είναι οι δικές μου συμβουλές για να οδηγηθείς με τον ομαλότερο τρόπο προς τις πανελλήνιες εξετάσεις. Να είσαι ειλικρινής και να αγαπάς τον εαυτό σου. Να θυμάσαι τον στόχο σου και πήγαινε προς αυτόν.

Αν θέλετε να στηρίξετε το κανάλι αγοράστε το T-Shirt του βίντεο εδώ.

Γράψτε μου στα σχόλια τον δικό σας τρόπο για τα καλύτερα αποτελέσματα!